Grattis till er, Stefan Gissberg, Communication/DNA Director på Frantzén Group! Hur känns det att ha röstats fram som en favorit bland Östermalmsborna för andra året i rad?
– Jättekul! Det känns fantastiskt att få ett kvitto på att människorna i närområdet uppskattar Astoria och väljer att besöka oss gång på gång, speciellt i en stadsdel där det finns många valmöjligheter.

Kommer vi se några spännande nyheter på menyn nästa år?
– Vi jobbar hela tiden med att utveckla vår gastronomi, men det senaste från vårt provkök är Astorias version av en Baked Alaska som går upp på menyn inom kort.
Vilken beställning är den vanligaste en lördagslunch?
– Det går väldigt mycket från hela menyn men några rätter som är extra populära är stek tartar, tryffelpizza och vår caesarsallad som blandas vid bordet.
Vad tror du är framgångskonceptet bakom vinsten i år?
– Det är nog en kombination av vår fantastiska personal, maten, inredningen, atmosfären, och att vi hela tiden jobbar hårt för att utveckla oss när det gäller allt ifrån menyer till helhetsupplevelsen.
Hur ser framtidsplanerna för Astoria ut?
– I december kommer vi att ha premiär för vår nya brunch som serveras lördagar och söndagar i stora baren. Vi har tagit fram nya rätter och drinkar och DJ/livemusik kommer finnas på plats för att skapa stämning, det ser vi fram emot! Vi fortsätter att satsa och utveckla vår livescen Astoria Sessions med många nya artister men också väletablerade, håll utskick på @brasserieastoria.
ÖVRIGA NOMINERADE:
Lisa Elmqvist
Sturehof
Taverna Brillo
Montanari