Close

Årets servicepersonlighet: Jessica Löwencrantz, Stureoptikern

Grattis Jessica! Frågan är – hur känns det?
– Fantastiskt! Det här är det finaste och mest prestigefulla priset jag kan tänka mig. Östermalm är mitt universum – min crowd! Kunderna på Östermalm har så mycket koll och vet vad de vill ha så att få ett pris av dem är stort.

Varför tror du att så många har röstat på dig som årets servicepersonlighet?
– Jag har försett Östermalms publik med saker i 20 år. Tidigare var det fashion – och nu får jag det stora förtroendet att pimpa Östermalmbornas anleten. Många kunder har följt med mig från mode till glasögon och det är väl det bästa kvittot man kan få? Jag har alltid gått de där extra stegen – jag har öppnat butiken mitt i natten, agerat smakråd på helgerna på sms och haft öppet på söndagar om det har efterfrågats. Jag är alltid available och ser till att kunden blir nöjd. Jag har nämligen en 100-procent-nöjd-kund-garanti.  Jag löser alla eventuella problem.

Vad är bra service för dig?
– Att läsa av kunden, lyssna och så måste man veta vad det är man säljer. Jag kan mina produkter! Jag vet vad jag säljer och jag lever med mina varumärken – jag försöker förmedla hela grunden i mina varumärken tills de landar på kundernas näsor.

När är det svårt att ge bra service?
– Det kan jag tala om att det är när kunden har med sig en egen jury. Ofta är fruarna svåra att komma förbi när de satt på sig experthatten. Då blir det lite stängt till kunden så då har jag svårt att ge den service jag vill erbjuda. Mitt tips är: Våga släppa din egen jury och lita på proffsen.

Hur ska du bibehålla och fira den här fina utmärkelsen?
– Jag ska behålla den genom att steppa upp en nivå. Nu kanske kunder kommer in och prövar mig, och det välkomnar jag. Jag ska fira tillsammans med mina kunder genom att bjuda på champagne i butiken.

ÖVRIGA NOMINERADE:
Michele Curatola, Coffee Gallery
Pia Fitoussy, Cassi
Elias Karroum, Beirut Café
Toto Li Donni, Ciccio’s

Close