Close

Ryttarprofilen rider med stil

Ryttarprofilen Lisen Bratt Fredricson om Östermalmskrogar, studentpresenter och att hennes populära livsstilsmärke Get the Gallop har en popup-butik på NK.

Som så ofta väcktes affärsidén av en lucka i marknaden. Lisen Bratt Fredricson – ryttarprofil och entreprenör – ansåg att det saknades snygga ridsportaccessoarer.

– När man reser med hästar är det mycket som snabbt ska packas och packas ur, och jag hade börjat tröttna på de blå IKEA-kassarna.

Sagt och gjort, hon designade Get the Gallops allra första produkt, väskan Haybag. Det här var sju åtta år sedan.

– Haybag är fortfarande en av våra storsäljare, säger Lisen Bratt Fredricson, men med åren har vi utvecklats till att bli mer av ett livsstilsvarumärke med inspiration från hästvärlden. Smycken, brickor, filtar…

Haybag i färgen ”Olive Green”.

Get the Gallop är en e-handel och har bara handfull fysiska återförsäljare, bland annat i Japan och Frankrike. När möjligheten till en egen popup-butik på NK dök upp, kändes det rätt att testa.

– Popup-butiken ger oss en bra möjlighet att visa upp sortimentet och samtidigt träffa våra kunder och lära känna dem lite bättre.

Det är presentsäsong, har du något tips till en hästälskande student?

– Vi har jättefina brickor med Queen Elisabeth-motiv och coola smycken med en häst som sparkar bakut. Vår Haybag är förstås en jättefin present, den kostar lite mer men är samtidigt en väska man kan i hela livet.

Slutligen, vilken Östermalmskrog besöker du oftast?

– Jag brukar gå till persiska Diwan, mittemot Fältöversten, och ber personalen välja rätter. Det är alltid jättegott. Och så äter jag gärna på Ichiro Ramen på Kommendörsgatan.

Get the Gallops popup-butik på NK ligger på plan 1 och har öppet mellan 16 och 29 april.

Text: Hugo Rehnberg

Close